Üzenőfal

Az üzenőfalra csak bejelentkezést követően lehet írni

Ide várjuk: Oszkárral kapcsolatos közérdekű információk, fejlesztési és népszerűsítési javaslatok, nem kritikus hibák jelzése. A nem releváns hozzászólásokat áthelyezzük.
Inkább a csevegőbe: Személyes üzenetek, konkrét utakkal kapcsolatos hozzászólások (Esetükben adjatok fel hirdetést a rendszerben, hogy rátaláljanak)
Tagolás:
vizimre Szuper (5)
25720. 
(Válasz) 2020. jan. 27. 20:42

vizimre felhasználó
Szia

Megtudná nekem Vki mondani h a meghiúsult utazást h ha értékelem (3 napja) mennyi idő múlva jelenik meg?
Köszönöm.
(Válasz)
25717. 
(Válasz) 2020. jan. 27. 11:41

ZoliTravel felhasználó
zsoli71 felhasználó zsoli71 üzenete:2020. január 20. 18:43
Hello. Tudok olyan beállitást végrehajtani, ahol én engedélyezem a foglalást és nem autómatikusan foglal az utas?
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza zsoli71 üzenetére 2020. január 21. 07:49: Összes előzmény megjelenítése
Természetesen ez lenne etikus. Az autós had döntse már el, kivel óhajt egy légtérben tartózkodni. Mind az autó, mind az utazás biztonsága miatt. És olyan élethelyzet is előfordulhat, hogy magánéleti okból nem kívánja az autós a nála foglaló utast, akit egyébként ismer, de nem kíván egy légtérben tartózkodni vele.
Az ilyesmit Oszkár rendszere nem teszi lehetővé. Amit lehetővé tesz, hogy az utasra leadott értékelésre hivatkozva lehet törölni. Ez pedig ugye szubjektív. Én már automatikusan törlöm, akinek negatívja van le nem mondott foglalásért. Próbálkozzon másnál.
Sőt, azokat is törlöm, akik határozott kérésem ellenére, telefonon nem erősítik meg.
zsoli71 felhasználó zsoli71 válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 21. 08:02: Összes előzmény megjelenítése
Nem csak etikus lenne, hanem szükséges is! A bla bla car alkalmazásnál ez lehetséges, az oszkárnál nem. Egy kis akarattal megvósítható lenne, ezzel elkerülve sok kellemetlenséget. Vasárnap egy idióta valósággal zaklatott a foglásával. Állandóan töröltem a foglalását, ő meg újra foglalt és telefonon zavart. Azért vannak hiányosságok az oszkárnál, ami kellemetlenséget okoz.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza zsoli71 üzenetére 2020. január 21. 16:58: Összes előzmény megjelenítése
Mi az alaphelyzet?
Oszkár biztosít egy plattformot. Autós megy A-ból, B-be..... Utas is menne A-ból, B-be.... Választ sok féle szempont figyelembe vételének lehetősége szerint. Ár, időpont, ki-és beszállás, kényelem, értékelés, stb
Aztán rábízza magát vadidegenre...
Az autós? 4-5 szempont alapján utasíthat el.... Pedig... Ő fizet oszkárnak foglalási díjat. Az utazás biztonsága az ő felelőssége! A felelőtlen utasok, hanyag foglalásainak következményei őt sújtják, stb....
Ez nem bla-bla car! Nyugaton, ahol a bla-bla jól működik, Oszkár labdába sem rúgna.
2 évig kamionoztam. Sokszor jöttem haza, vagy mentem ki a konkurenciával. A felelőtlen foglalás nem jellemző és nem megtűrt
Jano1968 felhasználó Jano1968 válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 21. 22:16: Összes előzmény megjelenítése
A blabla is amikot indult sokan választották, de ott könnyen kitették a nem odavalókat, mert szigorú voltak. Gyakorlatilag nagyon visszaesett, míg az Oszkár folyamatosan nő. Ez viszont az Oszkár érdeme. Persze S Blabla sem rossz ettől, és ez inkább a kisebb számú felhasználó, és a szigorúbb feltételek miatt lehet. Ott olyan, hogy üzleti fh. nem létezik.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Jano1968 üzenetére 2020. január 22. 09:16: Összes előzmény megjelenítése
Egyébként, ha átlibbensz a csevegőbe, csudát látsz!
Egy sajószentpéteri menyecske méltatlankodik, hogy Oszkár, 30.-án nem indít autót kazincbarcikáról (valahová...) ezáltal ő nem tud visszautazni. (Holott se a MÁV, se a Volán, nem hirdetett sztrájkot! És hol van még 30.-a????)
Na ez a különbség a bla-bla és az Oszkár között!!!! Akik azt ismerik és használják, azok tudják, miről van szó! Itt pedig sok mentálisan és intellektuálisan gyenge felhasználó....
Oszkár nyomatja a sok idétlen hirdetését, mely a tájékozatlanban, vagy a szellemileg kevesebé fejlettek én azt az érzetet kelti, hogy ez egy új, tömegközlekedési vállalat!!! Na, itt a baj! Foglalnak, meggondolják magukat.....
Nálam, az utóbbi időben, 20 utazóból 1-2, nem telekocsinak hívja (zömük nem is tudja értelmezni a fogalmat), hanem teleraxinak!
Jó egy hónapja fordut elő velem, hogy Bp. Keleti-Miskolc útvonalra meghirdetett utamra jött egy hívás:
"Megoldható lenne-e, hogy az utasért Nagykátára beugorjak, aki a meghirdetett 2200 Ft helyett, hajlandó akár 2500 ft-t is fizetni....
Tecccik érteni! Mentálisan, intellektuálisan itt tartunk!
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 22. 13:04: Összes előzmény megjelenítése
Pontosan pár napja jártam így, indulási nap előtt 7 nappal keresett a fogaló hőlgy,hogy az édesanyja fog velem utazni aki beteg,de 12km-rel lakik arébb a hírdetésben megadott indulási ponttól, mennyibe kerülne, ha elmennék érte, elmondtam neki,hogy mennyibe ( annyi árat mondtam neki amennyibe nekem kerül,hogy elmenjek oda vagyis üzemanyagáron mentem volna érte ) ezt ő sokalta mert úgye ez csak 12km, jó,de ellenkezö írányba vagyis vissza is kéne jönni akkor máris 24... na mindegy aztán közölte,hogy indulásinap előtt felhiv engem mert továbbítja az anyukájának az általam említett + árat amiért elmennék érte, jött az indulási megelözö nap, este hiv.: Na akkor holnap ott leszel 07:30-ra X Y címen ? Hirtelen azt sem tudtam kivel beszélek, közölte velem,hogy az árat sem fogadta el, mondta,hogy jó ő nem fogadja el az árat mert,hogy sokalja,de mindenféleképpen oldjam meg,hogy az indulási pontra szállítom az anyukáját vagy küldjek taxit vagy bárkit vagy menjek le " az oszkár cég " költségén és mivel ő mozgássérült egyedül lakik nekem kell megoldani ,hogy az autoba szállitsam a ház bezárását stb... ekkor közölte vele,hogy nem tudom ezt megoldani önköltségen nem tudom a hírdetésben megadott indulási pontra szállítani ahol még rajta kivül 8 utas beszál, ekkor jött a minősithetetlen hangnemben való beszéd stb. én erre töröltem a foglalását mert abban biztos voltam és sokszor is emlitette,hogy az anyukája rokkant biztos,hogy nem lesz ott az indulási helyen, na ezért én kaptam egy negatívot töle,hogy nem szállitottam oda önköltségen, ezt jeleztem az Oszkár ügyfélszolgálat részére,hogy mitévőnek kéne legyek ha mégegyszer ilyen eset történik mint a mostani pl.:

tas felhív engem telefonon,hogy foglalt nálam látta a hírdetést hogy X helyről indul a busz,az ő édesanyukája beteg / mozgássérült / egyedül él ezért senki nem tud segíteni neki sajnos és megoldhatatlan,hogy a hírdetésben megadott indulási pontra menjen.

Sofőr.: Ha nem tud az indulási pontra menni, és a tartozkodási helye 25 km-rel odébb van ellenkező írányban mint az úticél akkor X forintért tudok érte menni. ( jelen esetben üzemanyagköltségért csak, az oda vissza 40 percről és egyéb segítségről most szó sincs, szíveségből )

Utas: Rendben, sokallom az árat, nem lehetne olcsobban ?

Sofőr: Sajnos nem, önköltségen nemtudjuk megoldani az utast az indulási pontravaló szállítását, ha a hírdetésben kivüli útvonalra adott egyénileg ár nem megfelelő akkor mindenféleképpen a hírdetésben megadott indulási pontra kellene jutni.

Utas: Az lehetetlen mert az utas beteg, kérem küldjenek érte taxit vagy oldják meg bárhogy mert ő nem lesz ott.


Szóval ilyen esetben mitévő legyen a szabadhelyet hírdető cég / felhasználó az Oszkár rendszer szerint ? Mindenféleképpen ha nem oldom meg,hogy odaszállítom az utast akkor negatívot fogok kapni, az már senkit nem érdekel,hogy ő az árat nem fogadta el szállítsam oda vagy negatív ! Itt csak akkor kaphattam volna pozitv értékelést ha ennek eleget teszek ha ráfizetés hanem. Szóval kérdésem a következő,hogy alakulhat ki ebből win-win szituáció,hogy ne keljen önköltségen odaszállítatni az utast ami egyébként is indulópont úgy hogy a sofőr ne kapjon negatív értékelést ? - Mert jelen esetben csak akkor lehetett volna elkerülni ha oda szállítom,de megegyezni nem lehetett volna semmiféleképp.


Erre az oszkár ügyfélszolgálat válasza.:

" Tényleg nagyon sajnáljuk de nem tudunk neked most ebben segíteni. "

Vagyis a negatív értékelés maradt, csak azért mert önköltségen nem szállítottam oda az utast az indulásipontra :D és ezt teljesmértékben lszarja az Oszkár egyébként. Szóval tényleg vannak bajok.
oszkar felhasználó Oszkár válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 22. 13:37: Összes előzmény megjelenítése
Kedves Attila!

Két ellentétes vélemény esetén az Oszkár nem tud állás foglalni. amit bemásoltál, az csak egy mondat abból ami a levelezésünkben szerepel.

Az ÁFF. 10 pontja a felelősséf kérdése:
https://www.oszkar.com/misc/policy.php#10

Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Oszkár üzenetére 2020. január 23. 22:22: Összes előzmény megjelenítése
Ezzel én azért nem tudok egyetérteni, mert nem a regisztrált felhasználót érte sérelem, hisz ő nem is akart utazni. És ő értékelt? Milyen alapon? Mi értelme a regisztrációnak? És az ahhoz tartozó feltételeknek? Ha én veszek egy másik autót és azzal a szomszédom regisztrációja alatt utakat hirdetek és az ő nevében osztogatom a negatívokat, az rendben van? Oszkár eltűri? Kétlem! Szerintem az első dolga az lenne, hogy engem is és a szomszédomar is kizárná a rendszerből.
Jelen esetben a regisztrált felhasználónak szándéka sem volt utazni. Tehát őt semmilyen sérelem nem érhette!
oszkar felhasználó Oszkár válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 24. 12:32: Összes előzmény megjelenítése
Sziasztok!

A megfelelő kommunikáció mellett teljesen rendben lehet, hogy ha valaki másnak foglal helyet.

Mennyivel jobb például ha egy felhasználó magának foglal helyet és nem megy el vagy nem elérhető mint ha valaki esetleg a szüleinek (akik nem tudnak regisztrálni mondjuk koruknál fogva) de ezt megbeszéli az autóssal és időben ott lesznek az indulásnál?

Tehát a lényeg az, hogy az utas ilyen esetben vegye fel a kapcsolatot az autóssal és beszéljék meg a részleteket.

Az eszmefuttatásod alapján akkor az se adhatna le értékelést aki több főre foglal (vagy szerinted ezt is be kéne szüntetni?), mert mondjuk az autós épp nem vele ordított valamiért, hanem a másik utassal aki vele utazott?

További kellemes Oszkáros utakat kívánunk!
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Oszkár üzenetére 2020. január 24. 21:06: Összes előzmény megjelenítése
Kedves Oszkár!
A lényeget nem érted!!!! A regisztràlt felhasználó nem utazott! Csak foglalt másnak. Teljesen mindegy, milyen indíttatás vezette. Milyen alapon értékel? Ez a fő kérdés! Neki szándékában sem állt utazni! És még csak arra sem térek ki, hogy az elmérgesedett helyzet elvárt szívesség elmaradása miatt alakult ki, ami méginkább cizellálja a helyzetet!
És ez korántsem az a helyzet, amikor a regisztrált felhasználó több helyet foglal és ő is utazik. Ugyanis akkor ő a felelős a vele együtt utazók magatartásáért.
Egyébként miért természetes elfogadni olyan negatív értékelést, ami arról szól, hogy a meghirdetett útvonalról (bármilyen okból) nem hajlandó az autós letérni? Ez nekem magas.
Nem találtam utalást az általad oly sokszor hivatkozott ÁFF-ben arra, hogy az autós köteles az általa meghirdetett útvonalról eltérni esetleg a többi utas rovására!
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 24. 21:17: Összes előzmény megjelenítése
Nagyon sokat olvastam az Üzenőfal és a Csevegő részt is,teljes mértékben egyébként pozitivan tudom értékelni a rendszerbe / ügyfélszolgálatba belefektetett időt, de attól nem tudok szó nélkül elmenni,hogy abszólút azt a koncepciót érzem az Oszkár részéről, - amikor olvasom az utas / sofőr kommenteket illetve Oszkár válaszokat - ,hogy csak az utas csak az utas meg is értem, hisz ha van utas lesz üzleti felhasználó,de ha nincs egy-egy üzleti felhasználó attól még lesz utas monopolhelyzetben minden más, bár nemrég indult Franciaországba a Fl1xcar ami terjeszekdik majd erre is akkor kénytelen lesz a szemléletváltás.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 25. 01:35: Összes előzmény megjelenítése
A szemléletváltásért Oszkár tehetne a legtöbbet. Mondjuk visszatérni szemléletben a kezdetekhez. Ami arról szólt, hogy az egyirányba utazó autós és utas egymásra találjon!
Megértem, ha Oszkár, nem kíván beleszólni egy negatív értékelés körüli vitába? Miért? Mert nem vett részt az utazásban. De az miért adhat le negatív értékelést, aki szintén nem vett részt az utazásban, mert másnak foglalt?
Javaslatom a következő. Az értékelésnél az autósnak legyen rá lehetősége jelezni, ha nem a tényleges regisztrált felhasználó utazik. Ebben az esetben az, aki nem utazott, mert másnak foglalt, az csak olyan értékelést adhasson le, hogy megvalósult, vagy meghiúsult az utazás.
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 25. 08:28: Összes előzmény megjelenítése
Nem ismerem a cég üzleti tervét,de ha megnézed abban biztos vagyok,hogy a főbb bevételt az ' Üzleti Csomagot ' vásárló felhasználók képezik, ezért is lehet az,hogy ameddig lehet kivan tolva ezen felhasználók szigorítása. ( Külföldön megörtént - belföldön nem ) amikor szerintem ezt egyszerre is lehetett volna, egyébként nem nehéz a nem ide való üzleti felhasználók szortírozása az alap modell amit használnak tökéletes, engedélyek beküldése X határídőn belül és ennyi,de szerintem az pl. indokolatlan,hogy ez a határidő még nem jött el és ha el is jön akkor pl. az év második felében csak arra tudok gondolni,hogy hiába a szabályozás és hiába nem egy bonyolult procedúra,de a főbb bevételt kiakarják tolni. ami érhető, olvastam az alapítók történetét, az volt a terv/jövő ,hogy ne hobbiként menjen az egész projekt hanem a saját maga fenntarthatóságán bevételt is termeljen,legalább annyit amennyit foglalkoznak vele,mert egyéb családi - családon kivüli dolgok miatt nem is mehetett volna másképp, ez pedig csak így valósulhatott meg.

Elég ránézni ami statisztikák szerint a legnépszerübb desztináció, Budapest - Miskolc ( vágányzár is rátett ), beütök egy hétvégi napot, első 15 üzleti felhasználóból 1 db hitelesített ha ezt bevezették volna a főbb bevételből 0.15% marad csak meg, tudom ez kevés sorminta,de ha az összes belfőldi utat nézzük is biztos,hogy ez az arány hisz a kedves állam olyan feltételeket állít,hogy nagyon nehéz teljesíteni és azokat a felhasználókat néztem akik az üzleti csomag mellet még folyamatosan 10 kreditért kiemelik az útjaikat is ami napi 2 útnál egy hónapra levetítve nem kevés, is megszünne.

Szóval abban biztos vagyok,hogy a régi modell nem maradhat, az alapítók család s bármi miatt egyszerűen nem tudnak már hobbiként tekinteni a projectkre így az nem elég,hogy 24 órából 20-at foglalkoznak vele és lesz valami, amiben biztos vagyok,hogy belföldön is megfogják szigoritani az üzleti felhasználókat és ezekböl jóval kevesebb lesz, - mert egyszerüen már muszáj lesz - , ahogy írtam s néztem kb. a mostaninak pár %-a,de hogy-hogy fogja viselni ez az Oszkárt ez a bevétel kiesés erre hogyan tudnak reagálni vagy optimalizálni ezt a kiesést arra fogalmam sincs. ( lehet,hogy most adok egy ötletet,akár az is elképzelhető,hogy annak a pár üzleti felhasználónak aki megmaradt, lesz egy erősebb
havidíja és pl. tartalmazza az összes hírdetés feladásának kiemelését és még úgy is megéri az üzletinek mert lehet kevesebbre jön ki mint amennyit elkreditezik,hisz a kiemelés mint funkció is elveszti majd értelmét mert most sokan már csak azért is emelnek ki mert a ' konkurencia is ' akkor pedig nemsok lesz.. :D

Szóval száz szónak is egy a vége elképzelhetetlennek tartom,hogy csak a régirendszer alapján müködjön,hogy teljesen kizárva az üzletieket,de kiváncsian várom,hogy milyen iránybafognak menni mert ha ezt a sok embert kiveszik azt tényleg érezni fogják.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 25. 12:22: Összes előzmény megjelenítése
Engem nem az Oszkár profitja érdekel. Egészségére, hu a törvényesen sokat keres. Az se zavar, hogy a hatóságok nem veszik észre a napjában többször forduló 8 fős kisbuszokat, ahol már a hirdtésből kiderül, hogy sok köztük a 10 évnél idősebb....
(Számomra az nem életszerű, ezáltal nem elfogadható, hogy ezt Oszkár nem tudja szűrni, amikor a privát üzeneteket tudja, a kapcsolattartási adatok megadásának tekintetében)
Az időzített bomba ketyeg..... Egy "üzleti felhasználó" feketéző, súlyos balesete be fogja zárni a boltot....
19-re lapot húztak.... Innen már csak szerencse kérdése.....
A saját ismeretségi körömben van sok "volt oszkáros" autós.... Nem hirdetnek oszkáron szabad helyeket, mert nem tetszik nekik.
De magam is úgy vagyok vele, ha megyek A-ból, B-
ZoliTravel felhasználó ZoliTravelHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 27. 10:57: Összes előzmény megjelenítése
Ha nem lép minél hamarabb az Oszkár
Akkor tönkre megyűnk anyagilag...
Ez tarthatatlan!!
Nem hinném hogy az Oszkárnak bevétel kiesése lenne, származna ebből hisszen,
Nekűnk akik befizetik az adót azok az utasok hozzánk foglalnánank...
plusz ha lép az Oszkár 2 autót azzonal betudok rakni egy vagyok a sok közzűl
Napról napra siralmasabb a helyzet
Mire vártok?
Olyan szakadt állapotba lévő buszok vannak Nyíregyházán, életveszélyes beleűlni Debrecen ről ne is beszéljűnk 2004 merci vitó és társai....
A sofőröket alig tudjuk fizetni... Mert a 3200 Ft os árunkal nehéz felvenni a harcot a 2500-al!

Az Oszkár színvonalát rombolják ezzek az űzleti felhasználók, több ember elpártól az oszkáros utazástól mert olyan Rosz élménye volt az utazás allat{persze hozzá nem értő) nemért a kocsikhoz, nem tudja de nem is várjuk el hogy tudja az utas hogy mi az az űzleti felhasználó! és hogy a sofőr meg persze ha lenne vállalkozás milyen felelősséggel tartozik az utas felé!
Mint ahogy az Fb oldalukon is panaszkodnak a rossz állapotú kocsira az utasok!
Ha nem léptek időben nem csak mi de ti is RENGETEG EMBERT FOGTOK VESZÍTENI
Nem azt fogja mondani az utas ha lerobannak az autó pályán hogy a kocsis milyen szar volt... Hanem azt hogy ő többet nem utazik az Oszkár al...
Köszönöm ha elolvastad
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza ZoliTravel üzenetére 2020. január 27. 11:34: Összes előzmény megjelenítése
Szerintem ebben tökéletesen egyetért az egész Oszkár felhasználói bázis, utasok, üzleti felhasználók és az Oszkár is. Az utasok is panaszkodnak az életveszelyes régi autókra, az üzletek is, hogy nekem is pl. a 2 éves buszom ami hivatalos szervizen kívül még mást nem látott versenyeztetni kell a lepukkant buszokkal, de pont erre nincs lépés vagyis van de... majd, második félévbe vagy valamikor...amikor annyi lenne, hogy Kedves Üzleti üzleti felhasználok, van 29 napotok ( február) benyujtani az okmányokat addig inaktív státuszba kerül mindenki és nem hirdethet amint elkuldtek és minden klappol akkor átvaltani aktívba és kész, megnövekedett adminisztráció lenne az első 30 napba, de megoldodna minden.

Feb. 15 ott le kellene zárni!
Másik dolog. Ez nem az Oszkár hoz tartozik!
De az hogy euró 4 es motor kap Nt számot ez nevetséges így a 13 éves buszok is mehetnek ebben visszont az államnak kellene dönteni
2020 ban lehet menni az euró 4-es motorokkal(nonszensz) amikkor az euró 6 nak már 3 om fokozata van!
(Válasz)
Grego-Trans Szuper (4.8)
25716. 
(Válasz) 2020. jan. 27. 11:34

Grego-Trans felhasználó
zsoli71 felhasználó zsoli71 üzenete:2020. január 20. 18:43
Hello. Tudok olyan beállitást végrehajtani, ahol én engedélyezem a foglalást és nem autómatikusan foglal az utas?
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza zsoli71 üzenetére 2020. január 21. 07:49: Összes előzmény megjelenítése
Természetesen ez lenne etikus. Az autós had döntse már el, kivel óhajt egy légtérben tartózkodni. Mind az autó, mind az utazás biztonsága miatt. És olyan élethelyzet is előfordulhat, hogy magánéleti okból nem kívánja az autós a nála foglaló utast, akit egyébként ismer, de nem kíván egy légtérben tartózkodni vele.
Az ilyesmit Oszkár rendszere nem teszi lehetővé. Amit lehetővé tesz, hogy az utasra leadott értékelésre hivatkozva lehet törölni. Ez pedig ugye szubjektív. Én már automatikusan törlöm, akinek negatívja van le nem mondott foglalásért. Próbálkozzon másnál.
Sőt, azokat is törlöm, akik határozott kérésem ellenére, telefonon nem erősítik meg.
zsoli71 felhasználó zsoli71 válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 21. 08:02: Összes előzmény megjelenítése
Nem csak etikus lenne, hanem szükséges is! A bla bla car alkalmazásnál ez lehetséges, az oszkárnál nem. Egy kis akarattal megvósítható lenne, ezzel elkerülve sok kellemetlenséget. Vasárnap egy idióta valósággal zaklatott a foglásával. Állandóan töröltem a foglalását, ő meg újra foglalt és telefonon zavart. Azért vannak hiányosságok az oszkárnál, ami kellemetlenséget okoz.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza zsoli71 üzenetére 2020. január 21. 16:58: Összes előzmény megjelenítése
Mi az alaphelyzet?
Oszkár biztosít egy plattformot. Autós megy A-ból, B-be..... Utas is menne A-ból, B-be.... Választ sok féle szempont figyelembe vételének lehetősége szerint. Ár, időpont, ki-és beszállás, kényelem, értékelés, stb
Aztán rábízza magát vadidegenre...
Az autós? 4-5 szempont alapján utasíthat el.... Pedig... Ő fizet oszkárnak foglalási díjat. Az utazás biztonsága az ő felelőssége! A felelőtlen utasok, hanyag foglalásainak következményei őt sújtják, stb....
Ez nem bla-bla car! Nyugaton, ahol a bla-bla jól működik, Oszkár labdába sem rúgna.
2 évig kamionoztam. Sokszor jöttem haza, vagy mentem ki a konkurenciával. A felelőtlen foglalás nem jellemző és nem megtűrt
Jano1968 felhasználó Jano1968 válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 21. 22:16: Összes előzmény megjelenítése
A blabla is amikot indult sokan választották, de ott könnyen kitették a nem odavalókat, mert szigorú voltak. Gyakorlatilag nagyon visszaesett, míg az Oszkár folyamatosan nő. Ez viszont az Oszkár érdeme. Persze S Blabla sem rossz ettől, és ez inkább a kisebb számú felhasználó, és a szigorúbb feltételek miatt lehet. Ott olyan, hogy üzleti fh. nem létezik.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Jano1968 üzenetére 2020. január 22. 09:16: Összes előzmény megjelenítése
Egyébként, ha átlibbensz a csevegőbe, csudát látsz!
Egy sajószentpéteri menyecske méltatlankodik, hogy Oszkár, 30.-án nem indít autót kazincbarcikáról (valahová...) ezáltal ő nem tud visszautazni. (Holott se a MÁV, se a Volán, nem hirdetett sztrájkot! És hol van még 30.-a????)
Na ez a különbség a bla-bla és az Oszkár között!!!! Akik azt ismerik és használják, azok tudják, miről van szó! Itt pedig sok mentálisan és intellektuálisan gyenge felhasználó....
Oszkár nyomatja a sok idétlen hirdetését, mely a tájékozatlanban, vagy a szellemileg kevesebé fejlettek én azt az érzetet kelti, hogy ez egy új, tömegközlekedési vállalat!!! Na, itt a baj! Foglalnak, meggondolják magukat.....
Nálam, az utóbbi időben, 20 utazóból 1-2, nem telekocsinak hívja (zömük nem is tudja értelmezni a fogalmat), hanem teleraxinak!
Jó egy hónapja fordut elő velem, hogy Bp. Keleti-Miskolc útvonalra meghirdetett utamra jött egy hívás:
"Megoldható lenne-e, hogy az utasért Nagykátára beugorjak, aki a meghirdetett 2200 Ft helyett, hajlandó akár 2500 ft-t is fizetni....
Tecccik érteni! Mentálisan, intellektuálisan itt tartunk!
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 22. 13:04: Összes előzmény megjelenítése
Pontosan pár napja jártam így, indulási nap előtt 7 nappal keresett a fogaló hőlgy,hogy az édesanyja fog velem utazni aki beteg,de 12km-rel lakik arébb a hírdetésben megadott indulási ponttól, mennyibe kerülne, ha elmennék érte, elmondtam neki,hogy mennyibe ( annyi árat mondtam neki amennyibe nekem kerül,hogy elmenjek oda vagyis üzemanyagáron mentem volna érte ) ezt ő sokalta mert úgye ez csak 12km, jó,de ellenkezö írányba vagyis vissza is kéne jönni akkor máris 24... na mindegy aztán közölte,hogy indulásinap előtt felhiv engem mert továbbítja az anyukájának az általam említett + árat amiért elmennék érte, jött az indulási megelözö nap, este hiv.: Na akkor holnap ott leszel 07:30-ra X Y címen ? Hirtelen azt sem tudtam kivel beszélek, közölte velem,hogy az árat sem fogadta el, mondta,hogy jó ő nem fogadja el az árat mert,hogy sokalja,de mindenféleképpen oldjam meg,hogy az indulási pontra szállítom az anyukáját vagy küldjek taxit vagy bárkit vagy menjek le " az oszkár cég " költségén és mivel ő mozgássérült egyedül lakik nekem kell megoldani ,hogy az autoba szállitsam a ház bezárását stb... ekkor közölte vele,hogy nem tudom ezt megoldani önköltségen nem tudom a hírdetésben megadott indulási pontra szállítani ahol még rajta kivül 8 utas beszál, ekkor jött a minősithetetlen hangnemben való beszéd stb. én erre töröltem a foglalását mert abban biztos voltam és sokszor is emlitette,hogy az anyukája rokkant biztos,hogy nem lesz ott az indulási helyen, na ezért én kaptam egy negatívot töle,hogy nem szállitottam oda önköltségen, ezt jeleztem az Oszkár ügyfélszolgálat részére,hogy mitévőnek kéne legyek ha mégegyszer ilyen eset történik mint a mostani pl.:

tas felhív engem telefonon,hogy foglalt nálam látta a hírdetést hogy X helyről indul a busz,az ő édesanyukája beteg / mozgássérült / egyedül él ezért senki nem tud segíteni neki sajnos és megoldhatatlan,hogy a hírdetésben megadott indulási pontra menjen.

Sofőr.: Ha nem tud az indulási pontra menni, és a tartozkodási helye 25 km-rel odébb van ellenkező írányban mint az úticél akkor X forintért tudok érte menni. ( jelen esetben üzemanyagköltségért csak, az oda vissza 40 percről és egyéb segítségről most szó sincs, szíveségből )

Utas: Rendben, sokallom az árat, nem lehetne olcsobban ?

Sofőr: Sajnos nem, önköltségen nemtudjuk megoldani az utast az indulási pontravaló szállítását, ha a hírdetésben kivüli útvonalra adott egyénileg ár nem megfelelő akkor mindenféleképpen a hírdetésben megadott indulási pontra kellene jutni.

Utas: Az lehetetlen mert az utas beteg, kérem küldjenek érte taxit vagy oldják meg bárhogy mert ő nem lesz ott.


Szóval ilyen esetben mitévő legyen a szabadhelyet hírdető cég / felhasználó az Oszkár rendszer szerint ? Mindenféleképpen ha nem oldom meg,hogy odaszállítom az utast akkor negatívot fogok kapni, az már senkit nem érdekel,hogy ő az árat nem fogadta el szállítsam oda vagy negatív ! Itt csak akkor kaphattam volna pozitv értékelést ha ennek eleget teszek ha ráfizetés hanem. Szóval kérdésem a következő,hogy alakulhat ki ebből win-win szituáció,hogy ne keljen önköltségen odaszállítatni az utast ami egyébként is indulópont úgy hogy a sofőr ne kapjon negatív értékelést ? - Mert jelen esetben csak akkor lehetett volna elkerülni ha oda szállítom,de megegyezni nem lehetett volna semmiféleképp.


Erre az oszkár ügyfélszolgálat válasza.:

" Tényleg nagyon sajnáljuk de nem tudunk neked most ebben segíteni. "

Vagyis a negatív értékelés maradt, csak azért mert önköltségen nem szállítottam oda az utast az indulásipontra :D és ezt teljesmértékben lszarja az Oszkár egyébként. Szóval tényleg vannak bajok.
oszkar felhasználó Oszkár válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 22. 13:37: Összes előzmény megjelenítése
Kedves Attila!

Két ellentétes vélemény esetén az Oszkár nem tud állás foglalni. amit bemásoltál, az csak egy mondat abból ami a levelezésünkben szerepel.

Az ÁFF. 10 pontja a felelősséf kérdése:
https://www.oszkar.com/misc/policy.php#10

Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Oszkár üzenetére 2020. január 23. 22:22: Összes előzmény megjelenítése
Ezzel én azért nem tudok egyetérteni, mert nem a regisztrált felhasználót érte sérelem, hisz ő nem is akart utazni. És ő értékelt? Milyen alapon? Mi értelme a regisztrációnak? És az ahhoz tartozó feltételeknek? Ha én veszek egy másik autót és azzal a szomszédom regisztrációja alatt utakat hirdetek és az ő nevében osztogatom a negatívokat, az rendben van? Oszkár eltűri? Kétlem! Szerintem az első dolga az lenne, hogy engem is és a szomszédomar is kizárná a rendszerből.
Jelen esetben a regisztrált felhasználónak szándéka sem volt utazni. Tehát őt semmilyen sérelem nem érhette!
oszkar felhasználó Oszkár válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 24. 12:32: Összes előzmény megjelenítése
Sziasztok!

A megfelelő kommunikáció mellett teljesen rendben lehet, hogy ha valaki másnak foglal helyet.

Mennyivel jobb például ha egy felhasználó magának foglal helyet és nem megy el vagy nem elérhető mint ha valaki esetleg a szüleinek (akik nem tudnak regisztrálni mondjuk koruknál fogva) de ezt megbeszéli az autóssal és időben ott lesznek az indulásnál?

Tehát a lényeg az, hogy az utas ilyen esetben vegye fel a kapcsolatot az autóssal és beszéljék meg a részleteket.

Az eszmefuttatásod alapján akkor az se adhatna le értékelést aki több főre foglal (vagy szerinted ezt is be kéne szüntetni?), mert mondjuk az autós épp nem vele ordított valamiért, hanem a másik utassal aki vele utazott?

További kellemes Oszkáros utakat kívánunk!
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Oszkár üzenetére 2020. január 24. 21:06: Összes előzmény megjelenítése
Kedves Oszkár!
A lényeget nem érted!!!! A regisztràlt felhasználó nem utazott! Csak foglalt másnak. Teljesen mindegy, milyen indíttatás vezette. Milyen alapon értékel? Ez a fő kérdés! Neki szándékában sem állt utazni! És még csak arra sem térek ki, hogy az elmérgesedett helyzet elvárt szívesség elmaradása miatt alakult ki, ami méginkább cizellálja a helyzetet!
És ez korántsem az a helyzet, amikor a regisztrált felhasználó több helyet foglal és ő is utazik. Ugyanis akkor ő a felelős a vele együtt utazók magatartásáért.
Egyébként miért természetes elfogadni olyan negatív értékelést, ami arról szól, hogy a meghirdetett útvonalról (bármilyen okból) nem hajlandó az autós letérni? Ez nekem magas.
Nem találtam utalást az általad oly sokszor hivatkozott ÁFF-ben arra, hogy az autós köteles az általa meghirdetett útvonalról eltérni esetleg a többi utas rovására!
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 24. 21:17: Összes előzmény megjelenítése
Nagyon sokat olvastam az Üzenőfal és a Csevegő részt is,teljes mértékben egyébként pozitivan tudom értékelni a rendszerbe / ügyfélszolgálatba belefektetett időt, de attól nem tudok szó nélkül elmenni,hogy abszólút azt a koncepciót érzem az Oszkár részéről, - amikor olvasom az utas / sofőr kommenteket illetve Oszkár válaszokat - ,hogy csak az utas csak az utas meg is értem, hisz ha van utas lesz üzleti felhasználó,de ha nincs egy-egy üzleti felhasználó attól még lesz utas monopolhelyzetben minden más, bár nemrég indult Franciaországba a Fl1xcar ami terjeszekdik majd erre is akkor kénytelen lesz a szemléletváltás.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 25. 01:35: Összes előzmény megjelenítése
A szemléletváltásért Oszkár tehetne a legtöbbet. Mondjuk visszatérni szemléletben a kezdetekhez. Ami arról szólt, hogy az egyirányba utazó autós és utas egymásra találjon!
Megértem, ha Oszkár, nem kíván beleszólni egy negatív értékelés körüli vitába? Miért? Mert nem vett részt az utazásban. De az miért adhat le negatív értékelést, aki szintén nem vett részt az utazásban, mert másnak foglalt?
Javaslatom a következő. Az értékelésnél az autósnak legyen rá lehetősége jelezni, ha nem a tényleges regisztrált felhasználó utazik. Ebben az esetben az, aki nem utazott, mert másnak foglalt, az csak olyan értékelést adhasson le, hogy megvalósult, vagy meghiúsult az utazás.
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 25. 08:28: Összes előzmény megjelenítése
Nem ismerem a cég üzleti tervét,de ha megnézed abban biztos vagyok,hogy a főbb bevételt az ' Üzleti Csomagot ' vásárló felhasználók képezik, ezért is lehet az,hogy ameddig lehet kivan tolva ezen felhasználók szigorítása. ( Külföldön megörtént - belföldön nem ) amikor szerintem ezt egyszerre is lehetett volna, egyébként nem nehéz a nem ide való üzleti felhasználók szortírozása az alap modell amit használnak tökéletes, engedélyek beküldése X határídőn belül és ennyi,de szerintem az pl. indokolatlan,hogy ez a határidő még nem jött el és ha el is jön akkor pl. az év második felében csak arra tudok gondolni,hogy hiába a szabályozás és hiába nem egy bonyolult procedúra,de a főbb bevételt kiakarják tolni. ami érhető, olvastam az alapítók történetét, az volt a terv/jövő ,hogy ne hobbiként menjen az egész projekt hanem a saját maga fenntarthatóságán bevételt is termeljen,legalább annyit amennyit foglalkoznak vele,mert egyéb családi - családon kivüli dolgok miatt nem is mehetett volna másképp, ez pedig csak így valósulhatott meg.

Elég ránézni ami statisztikák szerint a legnépszerübb desztináció, Budapest - Miskolc ( vágányzár is rátett ), beütök egy hétvégi napot, első 15 üzleti felhasználóból 1 db hitelesített ha ezt bevezették volna a főbb bevételből 0.15% marad csak meg, tudom ez kevés sorminta,de ha az összes belfőldi utat nézzük is biztos,hogy ez az arány hisz a kedves állam olyan feltételeket állít,hogy nagyon nehéz teljesíteni és azokat a felhasználókat néztem akik az üzleti csomag mellet még folyamatosan 10 kreditért kiemelik az útjaikat is ami napi 2 útnál egy hónapra levetítve nem kevés, is megszünne.

Szóval abban biztos vagyok,hogy a régi modell nem maradhat, az alapítók család s bármi miatt egyszerűen nem tudnak már hobbiként tekinteni a projectkre így az nem elég,hogy 24 órából 20-at foglalkoznak vele és lesz valami, amiben biztos vagyok,hogy belföldön is megfogják szigoritani az üzleti felhasználókat és ezekböl jóval kevesebb lesz, - mert egyszerüen már muszáj lesz - , ahogy írtam s néztem kb. a mostaninak pár %-a,de hogy-hogy fogja viselni ez az Oszkárt ez a bevétel kiesés erre hogyan tudnak reagálni vagy optimalizálni ezt a kiesést arra fogalmam sincs. ( lehet,hogy most adok egy ötletet,akár az is elképzelhető,hogy annak a pár üzleti felhasználónak aki megmaradt, lesz egy erősebb
havidíja és pl. tartalmazza az összes hírdetés feladásának kiemelését és még úgy is megéri az üzletinek mert lehet kevesebbre jön ki mint amennyit elkreditezik,hisz a kiemelés mint funkció is elveszti majd értelmét mert most sokan már csak azért is emelnek ki mert a ' konkurencia is ' akkor pedig nemsok lesz.. :D

Szóval száz szónak is egy a vége elképzelhetetlennek tartom,hogy csak a régirendszer alapján müködjön,hogy teljesen kizárva az üzletieket,de kiváncsian várom,hogy milyen iránybafognak menni mert ha ezt a sok embert kiveszik azt tényleg érezni fogják.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 25. 12:22: Összes előzmény megjelenítése
Engem nem az Oszkár profitja érdekel. Egészségére, hu a törvényesen sokat keres. Az se zavar, hogy a hatóságok nem veszik észre a napjában többször forduló 8 fős kisbuszokat, ahol már a hirdtésből kiderül, hogy sok köztük a 10 évnél idősebb....
(Számomra az nem életszerű, ezáltal nem elfogadható, hogy ezt Oszkár nem tudja szűrni, amikor a privát üzeneteket tudja, a kapcsolattartási adatok megadásának tekintetében)
Az időzített bomba ketyeg..... Egy "üzleti felhasználó" feketéző, súlyos balesete be fogja zárni a boltot....
19-re lapot húztak.... Innen már csak szerencse kérdése.....
A saját ismeretségi körömben van sok "volt oszkáros" autós.... Nem hirdetnek oszkáron szabad helyeket, mert nem tetszik nekik.
De magam is úgy vagyok vele, ha megyek A-ból, B-
ZoliTravel felhasználó ZoliTravelHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 27. 10:57: Összes előzmény megjelenítése
Ha nem lép minél hamarabb az Oszkár
Akkor tönkre megyűnk anyagilag...
Ez tarthatatlan!!
Nem hinném hogy az Oszkárnak bevétel kiesése lenne, származna ebből hisszen,
Nekűnk akik befizetik az adót azok az utasok hozzánk foglalnánank...
plusz ha lép az Oszkár 2 autót azzonal betudok rakni egy vagyok a sok közzűl
Napról napra siralmasabb a helyzet
Mire vártok?
Olyan szakadt állapotba lévő buszok vannak Nyíregyházán, életveszélyes beleűlni Debrecen ről ne is beszéljűnk 2004 merci vitó és társai....
A sofőröket alig tudjuk fizetni... Mert a 3200 Ft os árunkal nehéz felvenni a harcot a 2500-al!

Az Oszkár színvonalát rombolják ezzek az űzleti felhasználók, több ember elpártól az oszkáros utazástól mert olyan Rosz élménye volt az utazás allat{persze hozzá nem értő) nemért a kocsikhoz, nem tudja de nem is várjuk el hogy tudja az utas hogy mi az az űzleti felhasználó! és hogy a sofőr meg persze ha lenne vállalkozás milyen felelősséggel tartozik az utas felé!
Mint ahogy az Fb oldalukon is panaszkodnak a rossz állapotú kocsira az utasok!
Ha nem léptek időben nem csak mi de ti is RENGETEG EMBERT FOGTOK VESZÍTENI
Nem azt fogja mondani az utas ha lerobannak az autó pályán hogy a kocsis milyen szar volt... Hanem azt hogy ő többet nem utazik az Oszkár al...
Köszönöm ha elolvastad

Szerintem ebben tökéletesen egyetért az egész Oszkár felhasználói bázis, utasok, üzleti felhasználók és az Oszkár is. Az utasok is panaszkodnak az életveszelyes régi autókra, az üzletek is, hogy nekem is pl. a 2 éves buszom ami hivatalos szervizen kívül még mást nem látott versenyeztetni kell a lepukkant buszokkal, de pont erre nincs lépés vagyis van de... majd, második félévbe vagy valamikor...amikor annyi lenne, hogy Kedves Üzleti üzleti felhasználok, van 29 napotok ( február) benyujtani az okmányokat addig inaktív státuszba kerül mindenki és nem hirdethet amint elkuldtek és minden klappol akkor átvaltani aktívba és kész, megnövekedett adminisztráció lenne az első 30 napba, de megoldodna minden.
(Válasz)
25715. 
(Válasz) 2020. jan. 27. 10:57

ZoliTravel felhasználó
zsoli71 felhasználó zsoli71 üzenete:2020. január 20. 18:43
Hello. Tudok olyan beállitást végrehajtani, ahol én engedélyezem a foglalást és nem autómatikusan foglal az utas?
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza zsoli71 üzenetére 2020. január 21. 07:49: Összes előzmény megjelenítése
Természetesen ez lenne etikus. Az autós had döntse már el, kivel óhajt egy légtérben tartózkodni. Mind az autó, mind az utazás biztonsága miatt. És olyan élethelyzet is előfordulhat, hogy magánéleti okból nem kívánja az autós a nála foglaló utast, akit egyébként ismer, de nem kíván egy légtérben tartózkodni vele.
Az ilyesmit Oszkár rendszere nem teszi lehetővé. Amit lehetővé tesz, hogy az utasra leadott értékelésre hivatkozva lehet törölni. Ez pedig ugye szubjektív. Én már automatikusan törlöm, akinek negatívja van le nem mondott foglalásért. Próbálkozzon másnál.
Sőt, azokat is törlöm, akik határozott kérésem ellenére, telefonon nem erősítik meg.
zsoli71 felhasználó zsoli71 válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 21. 08:02: Összes előzmény megjelenítése
Nem csak etikus lenne, hanem szükséges is! A bla bla car alkalmazásnál ez lehetséges, az oszkárnál nem. Egy kis akarattal megvósítható lenne, ezzel elkerülve sok kellemetlenséget. Vasárnap egy idióta valósággal zaklatott a foglásával. Állandóan töröltem a foglalását, ő meg újra foglalt és telefonon zavart. Azért vannak hiányosságok az oszkárnál, ami kellemetlenséget okoz.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza zsoli71 üzenetére 2020. január 21. 16:58: Összes előzmény megjelenítése
Mi az alaphelyzet?
Oszkár biztosít egy plattformot. Autós megy A-ból, B-be..... Utas is menne A-ból, B-be.... Választ sok féle szempont figyelembe vételének lehetősége szerint. Ár, időpont, ki-és beszállás, kényelem, értékelés, stb
Aztán rábízza magát vadidegenre...
Az autós? 4-5 szempont alapján utasíthat el.... Pedig... Ő fizet oszkárnak foglalási díjat. Az utazás biztonsága az ő felelőssége! A felelőtlen utasok, hanyag foglalásainak következményei őt sújtják, stb....
Ez nem bla-bla car! Nyugaton, ahol a bla-bla jól működik, Oszkár labdába sem rúgna.
2 évig kamionoztam. Sokszor jöttem haza, vagy mentem ki a konkurenciával. A felelőtlen foglalás nem jellemző és nem megtűrt
Jano1968 felhasználó Jano1968 válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 21. 22:16: Összes előzmény megjelenítése
A blabla is amikot indult sokan választották, de ott könnyen kitették a nem odavalókat, mert szigorú voltak. Gyakorlatilag nagyon visszaesett, míg az Oszkár folyamatosan nő. Ez viszont az Oszkár érdeme. Persze S Blabla sem rossz ettől, és ez inkább a kisebb számú felhasználó, és a szigorúbb feltételek miatt lehet. Ott olyan, hogy üzleti fh. nem létezik.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Jano1968 üzenetére 2020. január 22. 09:16: Összes előzmény megjelenítése
Egyébként, ha átlibbensz a csevegőbe, csudát látsz!
Egy sajószentpéteri menyecske méltatlankodik, hogy Oszkár, 30.-án nem indít autót kazincbarcikáról (valahová...) ezáltal ő nem tud visszautazni. (Holott se a MÁV, se a Volán, nem hirdetett sztrájkot! És hol van még 30.-a????)
Na ez a különbség a bla-bla és az Oszkár között!!!! Akik azt ismerik és használják, azok tudják, miről van szó! Itt pedig sok mentálisan és intellektuálisan gyenge felhasználó....
Oszkár nyomatja a sok idétlen hirdetését, mely a tájékozatlanban, vagy a szellemileg kevesebé fejlettek én azt az érzetet kelti, hogy ez egy új, tömegközlekedési vállalat!!! Na, itt a baj! Foglalnak, meggondolják magukat.....
Nálam, az utóbbi időben, 20 utazóból 1-2, nem telekocsinak hívja (zömük nem is tudja értelmezni a fogalmat), hanem teleraxinak!
Jó egy hónapja fordut elő velem, hogy Bp. Keleti-Miskolc útvonalra meghirdetett utamra jött egy hívás:
"Megoldható lenne-e, hogy az utasért Nagykátára beugorjak, aki a meghirdetett 2200 Ft helyett, hajlandó akár 2500 ft-t is fizetni....
Tecccik érteni! Mentálisan, intellektuálisan itt tartunk!
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 22. 13:04: Összes előzmény megjelenítése
Pontosan pár napja jártam így, indulási nap előtt 7 nappal keresett a fogaló hőlgy,hogy az édesanyja fog velem utazni aki beteg,de 12km-rel lakik arébb a hírdetésben megadott indulási ponttól, mennyibe kerülne, ha elmennék érte, elmondtam neki,hogy mennyibe ( annyi árat mondtam neki amennyibe nekem kerül,hogy elmenjek oda vagyis üzemanyagáron mentem volna érte ) ezt ő sokalta mert úgye ez csak 12km, jó,de ellenkezö írányba vagyis vissza is kéne jönni akkor máris 24... na mindegy aztán közölte,hogy indulásinap előtt felhiv engem mert továbbítja az anyukájának az általam említett + árat amiért elmennék érte, jött az indulási megelözö nap, este hiv.: Na akkor holnap ott leszel 07:30-ra X Y címen ? Hirtelen azt sem tudtam kivel beszélek, közölte velem,hogy az árat sem fogadta el, mondta,hogy jó ő nem fogadja el az árat mert,hogy sokalja,de mindenféleképpen oldjam meg,hogy az indulási pontra szállítom az anyukáját vagy küldjek taxit vagy bárkit vagy menjek le " az oszkár cég " költségén és mivel ő mozgássérült egyedül lakik nekem kell megoldani ,hogy az autoba szállitsam a ház bezárását stb... ekkor közölte vele,hogy nem tudom ezt megoldani önköltségen nem tudom a hírdetésben megadott indulási pontra szállítani ahol még rajta kivül 8 utas beszál, ekkor jött a minősithetetlen hangnemben való beszéd stb. én erre töröltem a foglalását mert abban biztos voltam és sokszor is emlitette,hogy az anyukája rokkant biztos,hogy nem lesz ott az indulási helyen, na ezért én kaptam egy negatívot töle,hogy nem szállitottam oda önköltségen, ezt jeleztem az Oszkár ügyfélszolgálat részére,hogy mitévőnek kéne legyek ha mégegyszer ilyen eset történik mint a mostani pl.:

tas felhív engem telefonon,hogy foglalt nálam látta a hírdetést hogy X helyről indul a busz,az ő édesanyukája beteg / mozgássérült / egyedül él ezért senki nem tud segíteni neki sajnos és megoldhatatlan,hogy a hírdetésben megadott indulási pontra menjen.

Sofőr.: Ha nem tud az indulási pontra menni, és a tartozkodási helye 25 km-rel odébb van ellenkező írányban mint az úticél akkor X forintért tudok érte menni. ( jelen esetben üzemanyagköltségért csak, az oda vissza 40 percről és egyéb segítségről most szó sincs, szíveségből )

Utas: Rendben, sokallom az árat, nem lehetne olcsobban ?

Sofőr: Sajnos nem, önköltségen nemtudjuk megoldani az utast az indulási pontravaló szállítását, ha a hírdetésben kivüli útvonalra adott egyénileg ár nem megfelelő akkor mindenféleképpen a hírdetésben megadott indulási pontra kellene jutni.

Utas: Az lehetetlen mert az utas beteg, kérem küldjenek érte taxit vagy oldják meg bárhogy mert ő nem lesz ott.


Szóval ilyen esetben mitévő legyen a szabadhelyet hírdető cég / felhasználó az Oszkár rendszer szerint ? Mindenféleképpen ha nem oldom meg,hogy odaszállítom az utast akkor negatívot fogok kapni, az már senkit nem érdekel,hogy ő az árat nem fogadta el szállítsam oda vagy negatív ! Itt csak akkor kaphattam volna pozitv értékelést ha ennek eleget teszek ha ráfizetés hanem. Szóval kérdésem a következő,hogy alakulhat ki ebből win-win szituáció,hogy ne keljen önköltségen odaszállítatni az utast ami egyébként is indulópont úgy hogy a sofőr ne kapjon negatív értékelést ? - Mert jelen esetben csak akkor lehetett volna elkerülni ha oda szállítom,de megegyezni nem lehetett volna semmiféleképp.


Erre az oszkár ügyfélszolgálat válasza.:

" Tényleg nagyon sajnáljuk de nem tudunk neked most ebben segíteni. "

Vagyis a negatív értékelés maradt, csak azért mert önköltségen nem szállítottam oda az utast az indulásipontra :D és ezt teljesmértékben lszarja az Oszkár egyébként. Szóval tényleg vannak bajok.
oszkar felhasználó Oszkár válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 22. 13:37: Összes előzmény megjelenítése
Kedves Attila!

Két ellentétes vélemény esetén az Oszkár nem tud állás foglalni. amit bemásoltál, az csak egy mondat abból ami a levelezésünkben szerepel.

Az ÁFF. 10 pontja a felelősséf kérdése:
https://www.oszkar.com/misc/policy.php#10

Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Oszkár üzenetére 2020. január 23. 22:22: Összes előzmény megjelenítése
Ezzel én azért nem tudok egyetérteni, mert nem a regisztrált felhasználót érte sérelem, hisz ő nem is akart utazni. És ő értékelt? Milyen alapon? Mi értelme a regisztrációnak? És az ahhoz tartozó feltételeknek? Ha én veszek egy másik autót és azzal a szomszédom regisztrációja alatt utakat hirdetek és az ő nevében osztogatom a negatívokat, az rendben van? Oszkár eltűri? Kétlem! Szerintem az első dolga az lenne, hogy engem is és a szomszédomar is kizárná a rendszerből.
Jelen esetben a regisztrált felhasználónak szándéka sem volt utazni. Tehát őt semmilyen sérelem nem érhette!
oszkar felhasználó Oszkár válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 24. 12:32: Összes előzmény megjelenítése
Sziasztok!

A megfelelő kommunikáció mellett teljesen rendben lehet, hogy ha valaki másnak foglal helyet.

Mennyivel jobb például ha egy felhasználó magának foglal helyet és nem megy el vagy nem elérhető mint ha valaki esetleg a szüleinek (akik nem tudnak regisztrálni mondjuk koruknál fogva) de ezt megbeszéli az autóssal és időben ott lesznek az indulásnál?

Tehát a lényeg az, hogy az utas ilyen esetben vegye fel a kapcsolatot az autóssal és beszéljék meg a részleteket.

Az eszmefuttatásod alapján akkor az se adhatna le értékelést aki több főre foglal (vagy szerinted ezt is be kéne szüntetni?), mert mondjuk az autós épp nem vele ordított valamiért, hanem a másik utassal aki vele utazott?

További kellemes Oszkáros utakat kívánunk!
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Oszkár üzenetére 2020. január 24. 21:06: Összes előzmény megjelenítése
Kedves Oszkár!
A lényeget nem érted!!!! A regisztràlt felhasználó nem utazott! Csak foglalt másnak. Teljesen mindegy, milyen indíttatás vezette. Milyen alapon értékel? Ez a fő kérdés! Neki szándékában sem állt utazni! És még csak arra sem térek ki, hogy az elmérgesedett helyzet elvárt szívesség elmaradása miatt alakult ki, ami méginkább cizellálja a helyzetet!
És ez korántsem az a helyzet, amikor a regisztrált felhasználó több helyet foglal és ő is utazik. Ugyanis akkor ő a felelős a vele együtt utazók magatartásáért.
Egyébként miért természetes elfogadni olyan negatív értékelést, ami arról szól, hogy a meghirdetett útvonalról (bármilyen okból) nem hajlandó az autós letérni? Ez nekem magas.
Nem találtam utalást az általad oly sokszor hivatkozott ÁFF-ben arra, hogy az autós köteles az általa meghirdetett útvonalról eltérni esetleg a többi utas rovására!
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 24. 21:17: Összes előzmény megjelenítése
Nagyon sokat olvastam az Üzenőfal és a Csevegő részt is,teljes mértékben egyébként pozitivan tudom értékelni a rendszerbe / ügyfélszolgálatba belefektetett időt, de attól nem tudok szó nélkül elmenni,hogy abszólút azt a koncepciót érzem az Oszkár részéről, - amikor olvasom az utas / sofőr kommenteket illetve Oszkár válaszokat - ,hogy csak az utas csak az utas meg is értem, hisz ha van utas lesz üzleti felhasználó,de ha nincs egy-egy üzleti felhasználó attól még lesz utas monopolhelyzetben minden más, bár nemrég indult Franciaországba a Fl1xcar ami terjeszekdik majd erre is akkor kénytelen lesz a szemléletváltás.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 25. 01:35: Összes előzmény megjelenítése
A szemléletváltásért Oszkár tehetne a legtöbbet. Mondjuk visszatérni szemléletben a kezdetekhez. Ami arról szólt, hogy az egyirányba utazó autós és utas egymásra találjon!
Megértem, ha Oszkár, nem kíván beleszólni egy negatív értékelés körüli vitába? Miért? Mert nem vett részt az utazásban. De az miért adhat le negatív értékelést, aki szintén nem vett részt az utazásban, mert másnak foglalt?
Javaslatom a következő. Az értékelésnél az autósnak legyen rá lehetősége jelezni, ha nem a tényleges regisztrált felhasználó utazik. Ebben az esetben az, aki nem utazott, mert másnak foglalt, az csak olyan értékelést adhasson le, hogy megvalósult, vagy meghiúsult az utazás.
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 25. 08:28: Összes előzmény megjelenítése
Nem ismerem a cég üzleti tervét,de ha megnézed abban biztos vagyok,hogy a főbb bevételt az ' Üzleti Csomagot ' vásárló felhasználók képezik, ezért is lehet az,hogy ameddig lehet kivan tolva ezen felhasználók szigorítása. ( Külföldön megörtént - belföldön nem ) amikor szerintem ezt egyszerre is lehetett volna, egyébként nem nehéz a nem ide való üzleti felhasználók szortírozása az alap modell amit használnak tökéletes, engedélyek beküldése X határídőn belül és ennyi,de szerintem az pl. indokolatlan,hogy ez a határidő még nem jött el és ha el is jön akkor pl. az év második felében csak arra tudok gondolni,hogy hiába a szabályozás és hiába nem egy bonyolult procedúra,de a főbb bevételt kiakarják tolni. ami érhető, olvastam az alapítók történetét, az volt a terv/jövő ,hogy ne hobbiként menjen az egész projekt hanem a saját maga fenntarthatóságán bevételt is termeljen,legalább annyit amennyit foglalkoznak vele,mert egyéb családi - családon kivüli dolgok miatt nem is mehetett volna másképp, ez pedig csak így valósulhatott meg.

Elég ránézni ami statisztikák szerint a legnépszerübb desztináció, Budapest - Miskolc ( vágányzár is rátett ), beütök egy hétvégi napot, első 15 üzleti felhasználóból 1 db hitelesített ha ezt bevezették volna a főbb bevételből 0.15% marad csak meg, tudom ez kevés sorminta,de ha az összes belfőldi utat nézzük is biztos,hogy ez az arány hisz a kedves állam olyan feltételeket állít,hogy nagyon nehéz teljesíteni és azokat a felhasználókat néztem akik az üzleti csomag mellet még folyamatosan 10 kreditért kiemelik az útjaikat is ami napi 2 útnál egy hónapra levetítve nem kevés, is megszünne.

Szóval abban biztos vagyok,hogy a régi modell nem maradhat, az alapítók család s bármi miatt egyszerűen nem tudnak már hobbiként tekinteni a projectkre így az nem elég,hogy 24 órából 20-at foglalkoznak vele és lesz valami, amiben biztos vagyok,hogy belföldön is megfogják szigoritani az üzleti felhasználókat és ezekböl jóval kevesebb lesz, - mert egyszerüen már muszáj lesz - , ahogy írtam s néztem kb. a mostaninak pár %-a,de hogy-hogy fogja viselni ez az Oszkárt ez a bevétel kiesés erre hogyan tudnak reagálni vagy optimalizálni ezt a kiesést arra fogalmam sincs. ( lehet,hogy most adok egy ötletet,akár az is elképzelhető,hogy annak a pár üzleti felhasználónak aki megmaradt, lesz egy erősebb
havidíja és pl. tartalmazza az összes hírdetés feladásának kiemelését és még úgy is megéri az üzletinek mert lehet kevesebbre jön ki mint amennyit elkreditezik,hisz a kiemelés mint funkció is elveszti majd értelmét mert most sokan már csak azért is emelnek ki mert a ' konkurencia is ' akkor pedig nemsok lesz.. :D

Szóval száz szónak is egy a vége elképzelhetetlennek tartom,hogy csak a régirendszer alapján müködjön,hogy teljesen kizárva az üzletieket,de kiváncsian várom,hogy milyen iránybafognak menni mert ha ezt a sok embert kiveszik azt tényleg érezni fogják.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 25. 12:22: Összes előzmény megjelenítése
Engem nem az Oszkár profitja érdekel. Egészségére, hu a törvényesen sokat keres. Az se zavar, hogy a hatóságok nem veszik észre a napjában többször forduló 8 fős kisbuszokat, ahol már a hirdtésből kiderül, hogy sok köztük a 10 évnél idősebb....
(Számomra az nem életszerű, ezáltal nem elfogadható, hogy ezt Oszkár nem tudja szűrni, amikor a privát üzeneteket tudja, a kapcsolattartási adatok megadásának tekintetében)
Az időzített bomba ketyeg..... Egy "üzleti felhasználó" feketéző, súlyos balesete be fogja zárni a boltot....
19-re lapot húztak.... Innen már csak szerencse kérdése.....
A saját ismeretségi körömben van sok "volt oszkáros" autós.... Nem hirdetnek oszkáron szabad helyeket, mert nem tetszik nekik.
De magam is úgy vagyok vele, ha megyek A-ból, B-

Ha nem lép minél hamarabb az Oszkár
Akkor tönkre megyűnk anyagilag...
Ez tarthatatlan!!
Nem hinném hogy az Oszkárnak bevétel kiesése lenne, származna ebből hisszen,
Nekűnk akik befizetik az adót azok az utasok hozzánk foglalnánank...
plusz ha lép az Oszkár 2 autót azzonal betudok rakni egy vagyok a sok közzűl
Napról napra siralmasabb a helyzet
Mire vártok?
Olyan szakadt állapotba lévő buszok vannak Nyíregyházán, életveszélyes beleűlni Debrecen ről ne is beszéljűnk 2004 merci vitó és társai....
A sofőröket alig tudjuk fizetni... Mert a 3200 Ft os árunkal nehéz felvenni a harcot a 2500-al!

Az Oszkár színvonalát rombolják ezzek az űzleti felhasználók, több ember elpártól az oszkáros utazástól mert olyan Rosz élménye volt az utazás allat{persze hozzá nem értő) nemért a kocsikhoz, nem tudja de nem is várjuk el hogy tudja az utas hogy mi az az űzleti felhasználó! és hogy a sofőr meg persze ha lenne vállalkozás milyen felelősséggel tartozik az utas felé!
Mint ahogy az Fb oldalukon is panaszkodnak a rossz állapotú kocsira az utasok!
Ha nem léptek időben nem csak mi de ti is RENGETEG EMBERT FOGTOK VESZÍTENI
Nem azt fogja mondani az utas ha lerobannak az autó pályán hogy a kocsis milyen szar volt... Hanem azt hogy ő többet nem utazik az Oszkár al...
Köszönöm ha elolvastad

(Válasz)
tozo69 Szuper (4.9)
25713. 
(Válasz) 2020. jan. 27. 09:39

tozo69 felhasználó
Kedves kollégák!
Keresem azt a kollégát, aki vasárnap reggel Pécsen a Csontváry környékén elhagyott egy menetlevél tömböt Csak annyit tudok hogy Németországba jár rendszeresen. Nem tudom köztünk van e vagy más cégnél. Esetleg ha valaki tud róla. Keressetek személyesen. Tóth z
(Válasz)
tbd82 Szuper (5)
25712. 
(Válasz) 2020. jan. 26. 19:52

tbd82 felhasználó
primatrans felhasználó primatransOszkárMester üzenete:2020. január 26. 12:12
Kedves Oszkáros közösség!

Nálam minden 6. út ingyenes. Foglalt egy utasom akinek 5 megvalósult útja után ez lesz a 6. mégsem hozza neki ingyenesnek az utat a rendszer. Esetleg az lehet a gond, hogy az 5 útból 3 már több mint egy éve volt? Akinek van ötlete írja már meg.
Vas László

Elvileg nincs időkorlát. Nekem is volt két olyan utasom, akik elérték nálam a beállított számot és a következő útjuk ingyenes volt. Az első útjuk pedig több mint 1 éve volt már akkor.
Ha ez az 5 megvalósult út nem mind veled történt (a primatrans hirdetései alatt), akkor nem számít.
(Válasz)
Dan2010 Szuper (5)
25711. 
(Válasz) 2020. jan. 26. 18:15

Dan2010 felhasználó
gzoltanakos felhasználó gzoltanakos üzenete:2020. január 25. 16:52
Kedves Oszkáros közösség!

Egy kérdésem lenne hozzátok:
Közel négy éve Oszkározok, ebben a pár évben sok érdekes szitut tapasztaltam... de még ilyen soha nem történt velem:
A mai napra meghirdetett utamon indulás előtt, mint mindig most is telefonon felvettem a kapcsolatot a foglaló utasaimmal...
És láss csodát: Mind az öt!!! (még egyszer 5!!!) foglaló utas nem volt azonos a ténylegesen megjelent utassal!!!!
Sőt, az egyik nem is tudta megadni az utas telefonszámát, mert a regisztrált felhasználó lányának ismerőse foglalt be és nem is tudta ki az...

Kérdésem a következő:
Az értékelésben mit és kit értékeljek?
A regisztrált felhasználó lányának ismerősét értékeljem?
Vagy a foglaló felhasználót akivel nem is találkoztam?
Sőt, aki nem utazik velem és soha nem találkoztunk hogyan fogja az "utunkat" bármire is értékelni?

Építő és megtisztelő választ örömmel veszem....
Z


Kedves zoltan akos!
(ezt adtad meg regisztrációkor a nevedként)

Mi lenne, ha pont úgy értékelnél, ahogy leírtad.
Egy-két mondatban. Sokat segítenél vele.
(Válasz)
25709. 
(Válasz) 2020. jan. 26. 12:12

primatrans felhasználó
Kedves Oszkáros közösség!

Nálam minden 6. út ingyenes. Foglalt egy utasom akinek 5 megvalósult útja után ez lesz a 6. mégsem hozza neki ingyenesnek az utat a rendszer. Esetleg az lehet a gond, hogy az 5 útból 3 már több mint egy éve volt? Akinek van ötlete írja már meg.
Vas László
(Válasz)
gzoltanakos Szuper (4.9)
25708. 
(Válasz) 2020. jan. 25. 16:52

gzoltanakos felhasználó
Kedves Oszkáros közösség!

Egy kérdésem lenne hozzátok:
Közel négy éve Oszkározok, ebben a pár évben sok érdekes szitut tapasztaltam... de még ilyen soha nem történt velem:
A mai napra meghirdetett utamon indulás előtt, mint mindig most is telefonon felvettem a kapcsolatot a foglaló utasaimmal...
És láss csodát: Mind az öt!!! (még egyszer 5!!!) foglaló utas nem volt azonos a ténylegesen megjelent utassal!!!!
Sőt, az egyik nem is tudta megadni az utas telefonszámát, mert a regisztrált felhasználó lányának ismerőse foglalt be és nem is tudta ki az...

Kérdésem a következő:
Az értékelésben mit és kit értékeljek?
A regisztrált felhasználó lányának ismerősét értékeljem?
Vagy a foglaló felhasználót akivel nem is találkoztam?
Sőt, aki nem utazik velem és soha nem találkoztunk hogyan fogja az "utunkat" bármire is értékelni?

Építő és megtisztelő választ örömmel veszem....
Z


(Válasz)
Dsanyi Szuper (4.7)
25707. 
(Válasz) 2020. jan. 25. 12:27

Dsanyi felhasználó
zsoli71 felhasználó zsoli71 üzenete:2020. január 20. 18:43
Hello. Tudok olyan beállitást végrehajtani, ahol én engedélyezem a foglalást és nem autómatikusan foglal az utas?
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza zsoli71 üzenetére 2020. január 21. 07:49: Összes előzmény megjelenítése
Természetesen ez lenne etikus. Az autós had döntse már el, kivel óhajt egy légtérben tartózkodni. Mind az autó, mind az utazás biztonsága miatt. És olyan élethelyzet is előfordulhat, hogy magánéleti okból nem kívánja az autós a nála foglaló utast, akit egyébként ismer, de nem kíván egy légtérben tartózkodni vele.
Az ilyesmit Oszkár rendszere nem teszi lehetővé. Amit lehetővé tesz, hogy az utasra leadott értékelésre hivatkozva lehet törölni. Ez pedig ugye szubjektív. Én már automatikusan törlöm, akinek negatívja van le nem mondott foglalásért. Próbálkozzon másnál.
Sőt, azokat is törlöm, akik határozott kérésem ellenére, telefonon nem erősítik meg.
zsoli71 felhasználó zsoli71 válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 21. 08:02: Összes előzmény megjelenítése
Nem csak etikus lenne, hanem szükséges is! A bla bla car alkalmazásnál ez lehetséges, az oszkárnál nem. Egy kis akarattal megvósítható lenne, ezzel elkerülve sok kellemetlenséget. Vasárnap egy idióta valósággal zaklatott a foglásával. Állandóan töröltem a foglalását, ő meg újra foglalt és telefonon zavart. Azért vannak hiányosságok az oszkárnál, ami kellemetlenséget okoz.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza zsoli71 üzenetére 2020. január 21. 16:58: Összes előzmény megjelenítése
Mi az alaphelyzet?
Oszkár biztosít egy plattformot. Autós megy A-ból, B-be..... Utas is menne A-ból, B-be.... Választ sok féle szempont figyelembe vételének lehetősége szerint. Ár, időpont, ki-és beszállás, kényelem, értékelés, stb
Aztán rábízza magát vadidegenre...
Az autós? 4-5 szempont alapján utasíthat el.... Pedig... Ő fizet oszkárnak foglalási díjat. Az utazás biztonsága az ő felelőssége! A felelőtlen utasok, hanyag foglalásainak következményei őt sújtják, stb....
Ez nem bla-bla car! Nyugaton, ahol a bla-bla jól működik, Oszkár labdába sem rúgna.
2 évig kamionoztam. Sokszor jöttem haza, vagy mentem ki a konkurenciával. A felelőtlen foglalás nem jellemző és nem megtűrt
Jano1968 felhasználó Jano1968 válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 21. 22:16: Összes előzmény megjelenítése
A blabla is amikot indult sokan választották, de ott könnyen kitették a nem odavalókat, mert szigorú voltak. Gyakorlatilag nagyon visszaesett, míg az Oszkár folyamatosan nő. Ez viszont az Oszkár érdeme. Persze S Blabla sem rossz ettől, és ez inkább a kisebb számú felhasználó, és a szigorúbb feltételek miatt lehet. Ott olyan, hogy üzleti fh. nem létezik.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Jano1968 üzenetére 2020. január 22. 09:16: Összes előzmény megjelenítése
Egyébként, ha átlibbensz a csevegőbe, csudát látsz!
Egy sajószentpéteri menyecske méltatlankodik, hogy Oszkár, 30.-án nem indít autót kazincbarcikáról (valahová...) ezáltal ő nem tud visszautazni. (Holott se a MÁV, se a Volán, nem hirdetett sztrájkot! És hol van még 30.-a????)
Na ez a különbség a bla-bla és az Oszkár között!!!! Akik azt ismerik és használják, azok tudják, miről van szó! Itt pedig sok mentálisan és intellektuálisan gyenge felhasználó....
Oszkár nyomatja a sok idétlen hirdetését, mely a tájékozatlanban, vagy a szellemileg kevesebé fejlettek én azt az érzetet kelti, hogy ez egy új, tömegközlekedési vállalat!!! Na, itt a baj! Foglalnak, meggondolják magukat.....
Nálam, az utóbbi időben, 20 utazóból 1-2, nem telekocsinak hívja (zömük nem is tudja értelmezni a fogalmat), hanem teleraxinak!
Jó egy hónapja fordut elő velem, hogy Bp. Keleti-Miskolc útvonalra meghirdetett utamra jött egy hívás:
"Megoldható lenne-e, hogy az utasért Nagykátára beugorjak, aki a meghirdetett 2200 Ft helyett, hajlandó akár 2500 ft-t is fizetni....
Tecccik érteni! Mentálisan, intellektuálisan itt tartunk!
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 22. 13:04: Összes előzmény megjelenítése
Pontosan pár napja jártam így, indulási nap előtt 7 nappal keresett a fogaló hőlgy,hogy az édesanyja fog velem utazni aki beteg,de 12km-rel lakik arébb a hírdetésben megadott indulási ponttól, mennyibe kerülne, ha elmennék érte, elmondtam neki,hogy mennyibe ( annyi árat mondtam neki amennyibe nekem kerül,hogy elmenjek oda vagyis üzemanyagáron mentem volna érte ) ezt ő sokalta mert úgye ez csak 12km, jó,de ellenkezö írányba vagyis vissza is kéne jönni akkor máris 24... na mindegy aztán közölte,hogy indulásinap előtt felhiv engem mert továbbítja az anyukájának az általam említett + árat amiért elmennék érte, jött az indulási megelözö nap, este hiv.: Na akkor holnap ott leszel 07:30-ra X Y címen ? Hirtelen azt sem tudtam kivel beszélek, közölte velem,hogy az árat sem fogadta el, mondta,hogy jó ő nem fogadja el az árat mert,hogy sokalja,de mindenféleképpen oldjam meg,hogy az indulási pontra szállítom az anyukáját vagy küldjek taxit vagy bárkit vagy menjek le " az oszkár cég " költségén és mivel ő mozgássérült egyedül lakik nekem kell megoldani ,hogy az autoba szállitsam a ház bezárását stb... ekkor közölte vele,hogy nem tudom ezt megoldani önköltségen nem tudom a hírdetésben megadott indulási pontra szállítani ahol még rajta kivül 8 utas beszál, ekkor jött a minősithetetlen hangnemben való beszéd stb. én erre töröltem a foglalását mert abban biztos voltam és sokszor is emlitette,hogy az anyukája rokkant biztos,hogy nem lesz ott az indulási helyen, na ezért én kaptam egy negatívot töle,hogy nem szállitottam oda önköltségen, ezt jeleztem az Oszkár ügyfélszolgálat részére,hogy mitévőnek kéne legyek ha mégegyszer ilyen eset történik mint a mostani pl.:

tas felhív engem telefonon,hogy foglalt nálam látta a hírdetést hogy X helyről indul a busz,az ő édesanyukája beteg / mozgássérült / egyedül él ezért senki nem tud segíteni neki sajnos és megoldhatatlan,hogy a hírdetésben megadott indulási pontra menjen.

Sofőr.: Ha nem tud az indulási pontra menni, és a tartozkodási helye 25 km-rel odébb van ellenkező írányban mint az úticél akkor X forintért tudok érte menni. ( jelen esetben üzemanyagköltségért csak, az oda vissza 40 percről és egyéb segítségről most szó sincs, szíveségből )

Utas: Rendben, sokallom az árat, nem lehetne olcsobban ?

Sofőr: Sajnos nem, önköltségen nemtudjuk megoldani az utast az indulási pontravaló szállítását, ha a hírdetésben kivüli útvonalra adott egyénileg ár nem megfelelő akkor mindenféleképpen a hírdetésben megadott indulási pontra kellene jutni.

Utas: Az lehetetlen mert az utas beteg, kérem küldjenek érte taxit vagy oldják meg bárhogy mert ő nem lesz ott.


Szóval ilyen esetben mitévő legyen a szabadhelyet hírdető cég / felhasználó az Oszkár rendszer szerint ? Mindenféleképpen ha nem oldom meg,hogy odaszállítom az utast akkor negatívot fogok kapni, az már senkit nem érdekel,hogy ő az árat nem fogadta el szállítsam oda vagy negatív ! Itt csak akkor kaphattam volna pozitv értékelést ha ennek eleget teszek ha ráfizetés hanem. Szóval kérdésem a következő,hogy alakulhat ki ebből win-win szituáció,hogy ne keljen önköltségen odaszállítatni az utast ami egyébként is indulópont úgy hogy a sofőr ne kapjon negatív értékelést ? - Mert jelen esetben csak akkor lehetett volna elkerülni ha oda szállítom,de megegyezni nem lehetett volna semmiféleképp.


Erre az oszkár ügyfélszolgálat válasza.:

" Tényleg nagyon sajnáljuk de nem tudunk neked most ebben segíteni. "

Vagyis a negatív értékelés maradt, csak azért mert önköltségen nem szállítottam oda az utast az indulásipontra :D és ezt teljesmértékben lszarja az Oszkár egyébként. Szóval tényleg vannak bajok.
oszkar felhasználó Oszkár válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 22. 13:37: Összes előzmény megjelenítése
Kedves Attila!

Két ellentétes vélemény esetén az Oszkár nem tud állás foglalni. amit bemásoltál, az csak egy mondat abból ami a levelezésünkben szerepel.

Az ÁFF. 10 pontja a felelősséf kérdése:
https://www.oszkar.com/misc/policy.php#10

Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Oszkár üzenetére 2020. január 23. 22:22: Összes előzmény megjelenítése
Ezzel én azért nem tudok egyetérteni, mert nem a regisztrált felhasználót érte sérelem, hisz ő nem is akart utazni. És ő értékelt? Milyen alapon? Mi értelme a regisztrációnak? És az ahhoz tartozó feltételeknek? Ha én veszek egy másik autót és azzal a szomszédom regisztrációja alatt utakat hirdetek és az ő nevében osztogatom a negatívokat, az rendben van? Oszkár eltűri? Kétlem! Szerintem az első dolga az lenne, hogy engem is és a szomszédomar is kizárná a rendszerből.
Jelen esetben a regisztrált felhasználónak szándéka sem volt utazni. Tehát őt semmilyen sérelem nem érhette!
oszkar felhasználó Oszkár válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 24. 12:32: Összes előzmény megjelenítése
Sziasztok!

A megfelelő kommunikáció mellett teljesen rendben lehet, hogy ha valaki másnak foglal helyet.

Mennyivel jobb például ha egy felhasználó magának foglal helyet és nem megy el vagy nem elérhető mint ha valaki esetleg a szüleinek (akik nem tudnak regisztrálni mondjuk koruknál fogva) de ezt megbeszéli az autóssal és időben ott lesznek az indulásnál?

Tehát a lényeg az, hogy az utas ilyen esetben vegye fel a kapcsolatot az autóssal és beszéljék meg a részleteket.

Az eszmefuttatásod alapján akkor az se adhatna le értékelést aki több főre foglal (vagy szerinted ezt is be kéne szüntetni?), mert mondjuk az autós épp nem vele ordított valamiért, hanem a másik utassal aki vele utazott?

További kellemes Oszkáros utakat kívánunk!
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Oszkár üzenetére 2020. január 24. 21:06: Összes előzmény megjelenítése
Kedves Oszkár!
A lényeget nem érted!!!! A regisztràlt felhasználó nem utazott! Csak foglalt másnak. Teljesen mindegy, milyen indíttatás vezette. Milyen alapon értékel? Ez a fő kérdés! Neki szándékában sem állt utazni! És még csak arra sem térek ki, hogy az elmérgesedett helyzet elvárt szívesség elmaradása miatt alakult ki, ami méginkább cizellálja a helyzetet!
És ez korántsem az a helyzet, amikor a regisztrált felhasználó több helyet foglal és ő is utazik. Ugyanis akkor ő a felelős a vele együtt utazók magatartásáért.
Egyébként miért természetes elfogadni olyan negatív értékelést, ami arról szól, hogy a meghirdetett útvonalról (bármilyen okból) nem hajlandó az autós letérni? Ez nekem magas.
Nem találtam utalást az általad oly sokszor hivatkozott ÁFF-ben arra, hogy az autós köteles az általa meghirdetett útvonalról eltérni esetleg a többi utas rovására!
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 24. 21:17: Összes előzmény megjelenítése
Nagyon sokat olvastam az Üzenőfal és a Csevegő részt is,teljes mértékben egyébként pozitivan tudom értékelni a rendszerbe / ügyfélszolgálatba belefektetett időt, de attól nem tudok szó nélkül elmenni,hogy abszólút azt a koncepciót érzem az Oszkár részéről, - amikor olvasom az utas / sofőr kommenteket illetve Oszkár válaszokat - ,hogy csak az utas csak az utas meg is értem, hisz ha van utas lesz üzleti felhasználó,de ha nincs egy-egy üzleti felhasználó attól még lesz utas monopolhelyzetben minden más, bár nemrég indult Franciaországba a Fl1xcar ami terjeszekdik majd erre is akkor kénytelen lesz a szemléletváltás.
Dsanyi felhasználó Dsanyi válasza Grego-Trans üzenetére 2020. január 25. 01:35: Összes előzmény megjelenítése
A szemléletváltásért Oszkár tehetne a legtöbbet. Mondjuk visszatérni szemléletben a kezdetekhez. Ami arról szólt, hogy az egyirányba utazó autós és utas egymásra találjon!
Megértem, ha Oszkár, nem kíván beleszólni egy negatív értékelés körüli vitába? Miért? Mert nem vett részt az utazásban. De az miért adhat le negatív értékelést, aki szintén nem vett részt az utazásban, mert másnak foglalt?
Javaslatom a következő. Az értékelésnél az autósnak legyen rá lehetősége jelezni, ha nem a tényleges regisztrált felhasználó utazik. Ebben az esetben az, aki nem utazott, mert másnak foglalt, az csak olyan értékelést adhasson le, hogy megvalósult, vagy meghiúsult az utazás.
Grego-Trans felhasználó Grego-TransHitelesített Oszkár felhasználó válasza Dsanyi üzenetére 2020. január 25. 08:28: Összes előzmény megjelenítése
Nem ismerem a cég üzleti tervét,de ha megnézed abban biztos vagyok,hogy a főbb bevételt az ' Üzleti Csomagot ' vásárló felhasználók képezik, ezért is lehet az,hogy ameddig lehet kivan tolva ezen felhasználók szigorítása. ( Külföldön megörtént - belföldön nem ) amikor szerintem ezt egyszerre is lehetett volna, egyébként nem nehéz a nem ide való üzleti felhasználók szortírozása az alap modell amit használnak tökéletes, engedélyek beküldése X határídőn belül és ennyi,de szerintem az pl. indokolatlan,hogy ez a határidő még nem jött el és ha el is jön akkor pl. az év második felében csak arra tudok gondolni,hogy hiába a szabályozás és hiába nem egy bonyolult procedúra,de a főbb bevételt kiakarják tolni. ami érhető, olvastam az alapítók történetét, az volt a terv/jövő ,hogy ne hobbiként menjen az egész projekt hanem a saját maga fenntarthatóságán bevételt is termeljen,legalább annyit amennyit foglalkoznak vele,mert egyéb családi - családon kivüli dolgok miatt nem is mehetett volna másképp, ez pedig csak így valósulhatott meg.

Elég ránézni ami statisztikák szerint a legnépszerübb desztináció, Budapest - Miskolc ( vágányzár is rátett ), beütök egy hétvégi napot, első 15 üzleti felhasználóból 1 db hitelesített ha ezt bevezették volna a főbb bevételből 0.15% marad csak meg, tudom ez kevés sorminta,de ha az összes belfőldi utat nézzük is biztos,hogy ez az arány hisz a kedves állam olyan feltételeket állít,hogy nagyon nehéz teljesíteni és azokat a felhasználókat néztem akik az üzleti csomag mellet még folyamatosan 10 kreditért kiemelik az útjaikat is ami napi 2 útnál egy hónapra levetítve nem kevés, is megszünne.

Szóval abban biztos vagyok,hogy a régi modell nem maradhat, az alapítók család s bármi miatt egyszerűen nem tudnak már hobbiként tekinteni a projectkre így az nem elég,hogy 24 órából 20-at foglalkoznak vele és lesz valami, amiben biztos vagyok,hogy belföldön is megfogják szigoritani az üzleti felhasználókat és ezekböl jóval kevesebb lesz, - mert egyszerüen már muszáj lesz - , ahogy írtam s néztem kb. a mostaninak pár %-a,de hogy-hogy fogja viselni ez az Oszkárt ez a bevétel kiesés erre hogyan tudnak reagálni vagy optimalizálni ezt a kiesést arra fogalmam sincs. ( lehet,hogy most adok egy ötletet,akár az is elképzelhető,hogy annak a pár üzleti felhasználónak aki megmaradt, lesz egy erősebb
havidíja és pl. tartalmazza az összes hírdetés feladásának kiemelését és még úgy is megéri az üzletinek mert lehet kevesebbre jön ki mint amennyit elkreditezik,hisz a kiemelés mint funkció is elveszti majd értelmét mert most sokan már csak azért is emelnek ki mert a ' konkurencia is ' akkor pedig nemsok lesz.. :D

Szóval száz szónak is egy a vége elképzelhetetlennek tartom,hogy csak a régirendszer alapján müködjön,hogy teljesen kizárva az üzletieket,de kiváncsian várom,hogy milyen iránybafognak menni mert ha ezt a sok embert kiveszik azt tényleg érezni fogják.

Véletlen elment....
Folyt.köv.:
Tehát ha megyek A-ból, B-be, akkor meghirdettem oszkáron és több közösségi oldalon.... Amennyiben a közösségi oldalon akad akár egy ismerősöm utastársnak, törrlöm az oszkáros hirdetést! A jó társaság megvan. A költség megosztás is. Viszont 5ft-ért nem eszem ki magam alól a kakit!
(Válasz)